9786053162322
398374
Vulnus
Vulnus
57.40

İÇERİK TANITIMI: Hiç kimsenin rahatça yerleşemediği gösterişli bir koltuğa benzer “ideal”. Hep oradaymış ve
hep orada olacakmış gibi optik düzenin merkezine yerleşiktir. Bir sabitlik sunar; konfor vaat eder. Kapaktaki
koltuk gibi hem gündelik ve sıradan bir nesne gibi görünür; hem de aşırı varlığıyla gündelik olanın rahatını
kaçırır, göze kendi varlığını dayatır ve sembolik olarak hep erişilemez bir uzaklıkta kalır.
Bu çalışma “idealliği” tam karşıtı olarak görülen “kırılganlık” ile birlikte tartışıyor. Ankara'dan ve Roma'dan
katılımcıların anlattıkları hikâyelerde bu iki kavram, çeşit çeşit ses ve imgeye bürünerek farklı katmanlarıyla
karşımıza çıkıyor. Kırılganlıklarını dile getirmeye çalışan bu hikâyelerin arka planında, toplumsalın özneyi
idealliğe çağıran o gıcırtılı sesini de duyuyoruz.
Yara, kesik, kırık, çatlak, delik… Kırılganlığın ilk akla gelen, sabit bir kırılma anında kıstırılmış imgeleri bunlar.
İdeale karşı kırılganlığı, vulnus'u tanıyan bir görme rejiminde, böylesine bir sabitlemeye direnen, yaşayan ve
dönüşen şeylerin bu imgelerin yerine geçebileceği umudunu taşıyor bu metin. Belki, çiçeklerin!
—Gamze Hakverdi
YAZAR HAKKINDA: Gamze Hakverdi, 1982 yılında Ankara'da doğdu. Başkent Üniversitesi İletişim
Fakültesi'ndeki lisans eğitimi sonrası, Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde yüksek lisans eğitimini
tamamladı. Aynı fakültede 2007-2017 yılları arasında araştırma görevlisi olarak çalıştı. Erasmus hareketliliği ile
Roma La Sapienza Üniversite'sinde yüksek lisans dersleri aldı ve yüksek lisans tez araştırmasını yaptı. Yeni
Türk sinemasını estetik açıdan incelediği yüksek lisans tez çalışması, Su, Sis ve Toprak: Yeni Türk
Sinemasının Film-İmgeleri (Dipnot, 2013) adıyla yayınlandı. Doktora eğitimini 2016 yılında Ankara Üniversitesi
İletişim Fakültesi'nde tamamladı. Sinema ve görsel çalışmalar alanında çeşitli makaleleri vardır. Ayrıca bazıları
ödüllü kısa filmleri ve videoenstalasyon çalışmaları bulunmaktadır. 2018 yılında Roma'da bulunan uluslararası
Lorenzo dei Medici Enstitüsü'nde Kültürlerarası İletişim dersi vermiştir.

İÇERİK TANITIMI: Hiç kimsenin rahatça yerleşemediği gösterişli bir koltuğa benzer “ideal”. Hep oradaymış ve
hep orada olacakmış gibi optik düzenin merkezine yerleşiktir. Bir sabitlik sunar; konfor vaat eder. Kapaktaki
koltuk gibi hem gündelik ve sıradan bir nesne gibi görünür; hem de aşırı varlığıyla gündelik olanın rahatını
kaçırır, göze kendi varlığını dayatır ve sembolik olarak hep erişilemez bir uzaklıkta kalır.
Bu çalışma “idealliği” tam karşıtı olarak görülen “kırılganlık” ile birlikte tartışıyor. Ankara'dan ve Roma'dan
katılımcıların anlattıkları hikâyelerde bu iki kavram, çeşit çeşit ses ve imgeye bürünerek farklı katmanlarıyla
karşımıza çıkıyor. Kırılganlıklarını dile getirmeye çalışan bu hikâyelerin arka planında, toplumsalın özneyi
idealliğe çağıran o gıcırtılı sesini de duyuyoruz.
Yara, kesik, kırık, çatlak, delik… Kırılganlığın ilk akla gelen, sabit bir kırılma anında kıstırılmış imgeleri bunlar.
İdeale karşı kırılganlığı, vulnus'u tanıyan bir görme rejiminde, böylesine bir sabitlemeye direnen, yaşayan ve
dönüşen şeylerin bu imgelerin yerine geçebileceği umudunu taşıyor bu metin. Belki, çiçeklerin!
—Gamze Hakverdi
YAZAR HAKKINDA: Gamze Hakverdi, 1982 yılında Ankara'da doğdu. Başkent Üniversitesi İletişim
Fakültesi'ndeki lisans eğitimi sonrası, Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde yüksek lisans eğitimini
tamamladı. Aynı fakültede 2007-2017 yılları arasında araştırma görevlisi olarak çalıştı. Erasmus hareketliliği ile
Roma La Sapienza Üniversite'sinde yüksek lisans dersleri aldı ve yüksek lisans tez araştırmasını yaptı. Yeni
Türk sinemasını estetik açıdan incelediği yüksek lisans tez çalışması, Su, Sis ve Toprak: Yeni Türk
Sinemasının Film-İmgeleri (Dipnot, 2013) adıyla yayınlandı. Doktora eğitimini 2016 yılında Ankara Üniversitesi
İletişim Fakültesi'nde tamamladı. Sinema ve görsel çalışmalar alanında çeşitli makaleleri vardır. Ayrıca bazıları
ödüllü kısa filmleri ve videoenstalasyon çalışmaları bulunmaktadır. 2018 yılında Roma'da bulunan uluslararası
Lorenzo dei Medici Enstitüsü'nde Kültürlerarası İletişim dersi vermiştir.

Garanti Bankası Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 57,40    57,40   
2 29,85    59,70   
3 20,28    60,84   
6 10,33    61,99   
9 7,02    63,14   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 57,40    57,40   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat