İZMİR DUVAR Laik Mahallede İktidar ve Kültür Savaşı

Stok Kodu:
9789750533167
%25 indirimli
153,00TL
114,75TL
9789750533167
417307
İZMİR DUVAR
İZMİR DUVAR Laik Mahallede İktidar ve Kültür Savaşı
114.75

“Mesela Ankara, stanbul gibi farklı bir ehirde taksiye binip, bir-iki cmle konutuumda, ben daha nereli olduumu sylemeden, ‘Siz zmirli misiniz?’ diyorlar. (...) imdi zmir’in kendine has bir zgveni var. zmir’in merkezindeki insanlar modernist; yaamı ve rahatlıı seviyorlar. Rahatlarının, konforlarının bozulmasını istemiyorlar. 20-30 sene nce zmir’e göçle gelen insanlar, buranın rahatlıını, gzelliini yaadıktan sonra bunu bir nedenle kaybetmek istemiyorlar.”

(Emel Denizaslanı – aktivist)

İrfan zet, zmir Duvarı kitabında, “zmirlilik” kavramının tarihsel ve toplumsal sınırlarını anlamaya alııyor. Bu alımanın odaında, zmirli kimlii etrafında, seklerlik-modernlik ve muhafazakârlık kutupları arasındaki “kltr savaı” ile ilgili tasavvurlar yer alıyor. zmir’i asla fethedilemeyen “son kale” olarak yceltmekle onu “gâvur zmir” gzyle grerek dibilemek arasında ulaan tasavvurlar...

Kozmopolit liman kenti gemiinden gelen “hiperagora yaam ve aık toplumsal ilikiler” zmir’i nasıl biimlendiriyor? Zorunlu ve gnllgöçlerle dnüşen etno-kltrel ve toplumsal yapı, ehrin bu mirasıyla nasıl bir etkileim ierisinde?

“Trkiye’yi zmirliletirme” iddiasında da talanan “zmir farklıdır”, zmirli ayrıcalıı duygusunun dayanakları ne? “zmir dindarlıı” diye bir habitustan bahsedilebilir mi? Sekler hegemonyanın bakenti olduu düşünlen bir yerde, muhafazakâr toplumsal ve siyasal hareketler ne yapıyor, nasıl eyliyor?

zmir Duvarı, “hayat tarzı” klielerinin berisindeki gndelik zihniyet dnyasına dair canlı bir sosyolojik fotoraf albmsunuyor.

“Mesela Ankara, stanbul gibi farklı bir ehirde taksiye binip, bir-iki cmle konutuumda, ben daha nereli olduumu sylemeden, ‘Siz zmirli misiniz?’ diyorlar. (...) imdi zmir’in kendine has bir zgveni var. zmir’in merkezindeki insanlar modernist; yaamı ve rahatlıı seviyorlar. Rahatlarının, konforlarının bozulmasını istemiyorlar. 20-30 sene nce zmir’e göçle gelen insanlar, buranın rahatlıını, gzelliini yaadıktan sonra bunu bir nedenle kaybetmek istemiyorlar.”

(Emel Denizaslanı – aktivist)

İrfan zet, zmir Duvarı kitabında, “zmirlilik” kavramının tarihsel ve toplumsal sınırlarını anlamaya alııyor. Bu alımanın odaında, zmirli kimlii etrafında, seklerlik-modernlik ve muhafazakârlık kutupları arasındaki “kltr savaı” ile ilgili tasavvurlar yer alıyor. zmir’i asla fethedilemeyen “son kale” olarak yceltmekle onu “gâvur zmir” gzyle grerek dibilemek arasında ulaan tasavvurlar...

Kozmopolit liman kenti gemiinden gelen “hiperagora yaam ve aık toplumsal ilikiler” zmir’i nasıl biimlendiriyor? Zorunlu ve gnllgöçlerle dnüşen etno-kltrel ve toplumsal yapı, ehrin bu mirasıyla nasıl bir etkileim ierisinde?

“Trkiye’yi zmirliletirme” iddiasında da talanan “zmir farklıdır”, zmirli ayrıcalıı duygusunun dayanakları ne? “zmir dindarlıı” diye bir habitustan bahsedilebilir mi? Sekler hegemonyanın bakenti olduu düşünlen bir yerde, muhafazakâr toplumsal ve siyasal hareketler ne yapıyor, nasıl eyliyor?

zmir Duvarı, “hayat tarzı” klielerinin berisindeki gndelik zihniyet dnyasına dair canlı bir sosyolojik fotoraf albmsunuyor.

Garanti Bankası Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 114,75    114,75   
2 59,67    119,34   
3 40,55    121,64   
6 20,66    123,93   
9 14,03    126,23   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 114,75    114,75   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat